حمله به مفهوم جهاد با تروریسم
 
وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی

حمله به مفهوم جهاد با تروریسم

Posted: 19 Jun 2014 04:19 PM PDT

ویکی‌فقه، جهاد را اینگونه تعریف کرده است: جهاد، بذل جانو مال در راه خدادر جنگبا دشمناسلامو مسلماناناست.جِهاد، جنگ‌مشروع‌ در راه‌ خداو عنوان‌ یکی‌ از ابواب‌ فقه‌اسلامی است ‌.جِهاد واژه‌ای‌ عربی‌ است‌ از ریشه‌«جهد» به‌ معنای‌ مشقت‌، تلاش‌، مبالغهدر کار، به‌ نهایت‌ چیزی‌ رسیدن‌ و توانایی‌. در احادیث‌ برخی‌ از کارها به‌ مثابه‌ جهاد شمرده‌ شده‌اند، که‌ ظاهراً برای‌ ارج‌ نهادن‌ به‌ این‌ کارها بوده‌ است‌، مانند امر به‌ معروف‌و نهی از منکر، سخن‌ گفتن‌ به‌ عدالت‌در برابر سلطان‌ستمگر، تلاش‌ مردبرای‌ زنده‌ کردن‌ سنّتی‌ نیکو در جامعه‌، خوب‌ شوهرداریکردن‌ زن‌و تلاش‌ مرد برای‌ کسب‌ روزی‌حلال‌برای‌ خانواده‌.

با نگاهی به سخنان امام خامنه‌ای نیز جهاد را در چند دسته جهاد علمی، جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی، جهاد سیاسی و مدیریت جهادی می‌یابیم. که همه این‌ها نشان از عظمت واژه جهاد و عظمت آن مفهومی دارند که پشت این واژه پنهان شده است.

جهاد با معنای عظیمی که در خود دارد طی تاریخ اسلام انگیزه‌ای قوی برای مجاهدان در راه خدا بوده است. فرزندان خمینی کبیر هم با همین معنا دست به انقلابی بزرگ زدند و پشت دشمنان اسلام را به خاک مالیدند؛ از جهاد نظامی تا جهاد فکری. در دست‌آوردهای جهاد اسلامی سخن فراوان است اما در اینجا به همین نکته بسنده می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین دست‌آوردهای جهاد، لرزه انداختن بر پیکره کفر جهانی بوده است، تا جایی که دشمنان اسلام راه چاره خود را در از میان بردن تفکر جهادی در میان مسلمانان دیده‌اند.

فرانسیس فوکویاما، استراتژیست دورگه آمریکایی-ژاپنی، تفکر شیعه را به سان پرنده‌ای می‌داند که یک بال سرخ به نام جهاد و شهادت‌طلبی، یک بال سبز به نام انتظار و مهدویت و سری به نام ولایت دارد که باز زدن هر یک از آن‌ها می‌توان این پرنده بلندپرواز را ناکام گذاشت. تمدن غرب طی چند دهه اخیر برای تخریب این دو بال انسان مسلمان تمام تلاش خود را به کار بسته است که اتفاقا به یمن قدرت تبلیغاتی خود در تخریب مفهوم جهاد تا حدودی موفق بوده است.

613885 124 حمله به مفهوم جهاد با تروریسم
فرانسیس فوکویاما

از رسانه غربی نیز چیزی جز «سد راه خدا» کردن نمی‌توان متوقع بود. یکی از کارهایی که ماشین پروپاگاندای تمدن متظاهر غرب، در طول چند دهه اخیر به خوبی بر آن مسلط شده، توانایی تغییر و تقلب در مفاهیم است. از آثار اقدامات ماشین پرواگاندای غرب علیه مفهوم جهاد، قرار دادن مفهوم تروریسم در کنار مفهوم جهاد است؛ که این کار را به مرور زمان، با صرف زمان زیاد و میلیاردها دلار هزینه، انجام داده است.

رسانه‌های غربی از فیلم‌های هالیوودی تا وب‌سایت‌های جریان اصلی تا روزنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی همه و همه دست به دست هم دادند تا جهاد اسلامی را موجودی متعفن، زشت‌خو و هم‌نام و هم‌مفهموم تروریسم به جهانیان معرفی کنند. آبشخور جهاد اسلامی، انقلاب عظیم عاشوراست و تمدن غرب، کار خود را از همین مفهوم شروع کرده است.

 

613573 414 حمله به مفهوم جهاد با تروریسم
با جستجوی عبارت  jihadist در گوگل به نتایج بالا می‌رسیم

یکی از مهم‌ترین کارهایی که رسانه‌های جریان اصلی غرب علیه مفهوم جهاد انجام می‌دهند استفاده از واژه جهاد برای اقدامات گروه‌هایی است که با ظاهر اسلام و علیه اسلام ناب محمدی (ص) مبارزه می‌کنند. این گروه‌ها به کمک رسانه‌های غرب، با انجام اعمال خشونت‌بار و خون‌ریزی‌های بیش از اندازه، و با نشان دادن سبوعیت بی‌انتها این پیام را به مردم دنیا مخابره می‌کنند که اسلام دین خشونت است.

613566 843 حمله به مفهوم جهاد با تروریسم

613567 701 حمله به مفهوم جهاد با تروریسم

613657 406 حمله به مفهوم جهاد با تروریسم
چند نمونه از میلیون‌ها صفحه‌ای که که هر روز منتشر شده و کلمه جهاد را به تروریسم گره می‌زند

امروز کار به جایی رسیده است که بسیاری از مردم عالم، واژه جهاد، تروریسم و اسلام را هم‌معنای یکدیگر می‌دانند. جدیدترین مدل اسلام تروریستی را نیز گروهک داعش ارائه داده است که این روزها نقل محافل خبری دنیا شده است و چه بازی‌هایی که وب‌سایت‌ها و شبکه‌های خبری غربی برای به جان هم انداختن مسلمین و از میان بردن مفاهیم مسلمانان از خود در نمی‌آورند.

613658 648 حمله به مفهوم جهاد با تروریسم

شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.